K provedení změny dodavatele stačí z Vaší strany pouze podepsaná Smlouva o sdružených službách dodávky plynu, kterou sjednáme na základě Žádosti o smlouvu dle předem dohodnutých podmínek - vše ostatní vyřídíme za Vás.
Žádost pošlete e-mailem na plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změny lze také provádět osobně v našich Zákaznických kancelářích.
Do požadavku nám prosím uveďte informace k odběrnému místu, kde změnu požadujete (zákaznické číslo, variabilní symbol plateb, datum narození, EIC) a popis změny, kterou si přejete provést.
Zálohy je možné hradit:
Platbu faktur je možno provést bankovním příkazem nebo složenkou.
Pokud chcete změnit zasílání přeplatku na účet, stačí nahlásit číslo Vašeho účtu a to zasláním požadavku na e-mail plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změny lze také provádět osobně na našich Zákaznických kancelářích. Do požadavku nám prosím uveďte informace k odběrnému místu, kde změnu požadujete (zákaznické číslo, variabilní symbol plateb, datum narození, EIC).
Přeplatek odešleme k termínu splatnosti faktury a to formou, kterou máte uvedenu ve smlouvě nebo jsme se na ní společně dohodli:
Nedoplatek lze uhradit následujícímu způsoby:
Pokud jste zapomněli uhradit zálohu nebo fakturu včas, proveďte prosím úhradu co nejdříve. V případě, že od nás obdržíte upomínku, uhraďte tuto platbu pod variabilním symbolem uvedeným v upomínce.
Žádost pošlete na e-mail plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změny lze také provádět osobně na našich Zákaznických kancelářích. Do požadavku nám prosím uveďte informace k odběrnému místu, kde změnu požadujete (zákaznické číslo, variabilní symbol plateb, datum narození, EIC).
V případě, že požadujete vystavení mimořádné fakturace pro Vaše odběrné místo, pak nám prosím zašlete požadavek na e-mail plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změny lze také provádět osobně v našich Zákaznických kancelářích. Do požadavku nám, prosím, uveďte informace k odběrnému místu:
O mimořádnou fakturu lze požádat vždy k poslednímu dni v měsíci, až do pátého dne následujícího měsíce a je zpoplatněna poplatkem distributora a obchodníka.
K úspěšnému přepisu při stěhování je vždy zapotřebí dvou stran – Vaší a původního odběratele. K přepisu budete potřebovat:
Žádost pošlete e-mailem na plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Jakmile zpracujeme doručené dokumenty, předáme novému zákazníkovi návrh Smlouvy. Jakmile bude Smlouva oboustranně podepsaná, obdrží nový zákazník uvítací dopis a rozpis záloh, původní zákazník obdrží ukončovací fakturu.
Potřebujete změnit zasílání faktur a daňových dokladů elektronicky? Žádost pošlete e-mailem na plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změny lze také provádět osobně v našich Zákaznických kancelářích. Po provedení změny Vám budeme veškeré doklady posílat elektronickou formou.
Nachází se odběrné místo na distribučním území společností GasNet, EG.D nebo Pražská plynárenská distribuce? I zde za Vás jednotlivé kroky k připojení Vašeho nového odběrného místa vyřídíme. Rádi Vás uvidíme v naší obchodní kanceláři na Brněnské nebo Kostelní ulici ve Vyškově nebo na naší pobočce v Třebíči. Zde můžete vyřídit jak požadavky týkající se distribuce, tak i uzavření smlouvy o Sdružených službách dodávky plynu. Od nás již odcházíte s konkrétními informacemi o stavu Vaší žádosti a o návazných krocích.
Pokud zrovna nejedete kolem, můžete vyplněné podklady zaslat e-mailem na adresu plyn@quantumas.cz. Budete potřebovat Žádost o smlouvu se společností QUANTUM, a.s. a Smlouvu o připojení od příslušného distributora (GasNet, EG.D nebo Pražská plynárenská distribuce). Pokud Smlouvu o připojení k distribuční soustavě nemáte, pracovnice zákaznického oddělení ji za Vás vyřídí s příslušným distributorem.
Na základě zaslaných dokumentů nebo při návštěvě našeho Zákaznického oddělení Vám bude vystavena:
Při osazení plynoměru je nutné montérovi předložit kopii Zprávy o revizi plynového zařízení (revizní zpráva) a Zápis o zkoušce pevnosti a těsnosti plynovodu (tlaková zkouška).
Pokud je odběrné místo na distribučním území QUANTUM vyřídíte vše pod jednou střechou. Rádi Vás uvidíme v naší obchodní kanceláři na Brněnské nebo Kostelní ulici ve Vyškově nebo na naší pobočce v Třebíči. Zde můžete vyřídit jak požadavky týkající se distribuce, tak i uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky plynu. Od nás již odcházíte s konkrétním termínem montáže měřidla.
Pokud zrovna nejedete kolem, můžete vyplněné podklady zaslat e-mailem na adresu plyn@quantumas.cz. Budete potřebovat Žádost o smlouvu a Žádost o připojení k lokální distribuční soustavě. Obě žádosti naleznete v sekci “Dokumenty”.
Na základě zaslaných žádostí nebo při návštěvě našeho Zákaznického oddělení Vám budou postupně vystaveny následující dokumenty:
Při žádosti o připojení je nutné předložit Zprávu o revizi plynového zařízení (revizní zpráva) a Zápis o zkoušce pevnosti a těsnosti plynovodu (tlaková zkouška).
S jakoukoliv záležitostí, kterou s námi potřebujete vyřešit, se obracejte na naši Zákaznickou linku:
V případě úmrtí původního zákazníka je třeba zajistit přepis smluv na energie na nového zákazníka. Velmi často se jedná o člena rodiny, který sdílel domácnost se zemřelým nebo o jiného blízkého příbuzného. Aby pro Vás byl tento krok co nejjednodušší, připravili jsme stručný návod, jak si s energiemi v této situaci poradit.
K přepisu budete potřebovat následující dokumenty:
Formuláře můžete případně vyplnit přímo na našich pobočkách, kde Vám s vyplněním rádi pomůžeme.
Žádost pošlete e-mailem na plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Jakmile zpracujeme doručené dokumenty, předáme novému zákazníkovi návrh Smlouvy. Hned, jak bude Smlouva oboustranně podepsaná, obdrží nový zákazník uvítací dopis a rozpis záloh.
Přeplatek či nedoplatek původního zákazníka bude vypořádán dle zadaných údajů na čestném prohlášení.
Pokud došlo k úmrtí zákazníka, může za něj ukončit odběr dodávky osoba, která hodnověrně prokáže úmrtí zákazníka.
Ukončit smlouvu můžete prostřednictvím formuláře Žádost o ukončení smlouvy. K němu prosím doložte kopii úmrtního listu či jiného úředního dokumentu, ze kterého je patrné úmrtí i s datem.
Pokud bylo odběrné místo odpojeno pro dluh, pak je před opětovným připojením nutné uhradit veškeré dlužné částky vůči společnosti QUANTUM, a.s., připojovací poplatek dle platného ceníku služeb příslušného distributora a předložit platnou revizní zprávu plynového zařízení včetně protokolu o provedení tlakové zkoušky (tlaková zkouška musí být provedena v době odpojení). K opětovnému připojení je nutno mít uzavřenou smlouvu o dodávkách plynu.
Pokud byla demontáž měřidla provedena z jiných důvodů, pak tuto informaci uveďte do vyplněné Žádosti o smlouvu nebo do průvodního dopisu (e-mailu), který k nám zašlete.
Žádost pošlete e-mailem na plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Nechcete-li Vaše odběrné místo nadále využívat, můžete ukončit smlouvu na odběr plynu. Na základě ukončení smlouvy je poté prováděna i demontáž měřidla.
Ukončit smlouvu můžete prostřednictvím formuláře Žádost o ukončení smlouvy. Stav měřidla bude odečten distributorem na místě při jeho odebrání. Poté od nás obdržíte ukončovací fakturu. V případě, že je odběrné místo nepřístupné, uveďte do žádosti telefonní číslo, abychom s Vámi termín demontáže mohli dohodnout.
Žádost pošlete e-mailem na plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změnou příjmení nedochází ke změně zákazníka (přepisu stávající smlouvy) – stačí tedy zaslat doklady potřebné k identifikaci změny , např. oddací list u žen při provdání, u ostatních doklad o změně jména/ kopii matričního dokladu o změně příjmení (jiná změna jména).
Požadavek nám zašlete na e-mail plyn@quantumas.cz nebo korespondenčně na adresu QUANTUM, a.s., Brněnská 122/212, 682 01 Vyškov.
Změny lze také provádět osobně v našich Zákaznických centrech. Do požadavku nám, prosím, uveďte informace k odběrnému místu, kde změnu požadujete (zákaznické číslo, variabilní symbol plateb, datum narození, EIC).
Zkontrolujte celou cestu plynu od hlavního uzávěru plynu po spotřebič, zda není uzavřen některý uzávěr, nechte zkontrolovat regulátor tlaku plynu (místně příslušný odborný pracovník, servisní technik), v případě zjištění závady na plynoměru volejte na nepřetržitou havarijní službu QUANTUM, a.s. – tel. +420 517 333 800.
U kotle a ohřívače vody svěřte řešení autorizovanému servisnímu technikovi. U sporáku vyčistěte plynový hořák od hrubých nečistot, seřízení spotřebiče, nastavení poměru plynu a vzduchu ponechejte na odborníkovi. Čistý a správně seřízený hořák má jasně modrý zřetelně ohraničený plamen. Nesprávně seřízený hořák s nedostatkem vzduchu má nižší teplotu, produkuje nečistoty a plápolavý plamen má žlutou až červenou barvu, tento projev je způsoben nedostatečným přísunem vzduchu ke spalování. V takovém případě nejde o závadu způsobenou kvalitou plynu, jde o nedostatek kyslíku při hoření. V přiložených obrázcích jsou příklady správného a nesprávného seřízení hořáku.
Okamžitě zkontrolovat všechny možné zdroje úniku – všechny uzávěry, šroubení a podobně, následně zavřít uzávěry plynu. Kontrola těsnosti se provádí pěnotvorným roztokem, např. mýdlovou nebo jarovou vodou. Nikdy nezkoušejte úniky a netěsnosti plamenem, zapalovačem a podobně! Pokud je únik na zařízení plynáren okamžitě volat havarijní službu. V případě úniku na vlastním zařízení, zavřít uzávěr plynu, zavolat odbornou firmu a únik nechat odstranit.
Pozn. Jednou až dvakrát do roka, hlavně před topnou sezónou provádí distributor plynu pro snadné odhalení i těch nejmenších úniků zvýšenou odorizaci soustavy, z toho důvodu, především před zimním obdobím, bývá zápach plynu cítit více než je obvyklé.
Zkontrolovat cestu plynu od hlavního uzávěru až po uzávěr na spotřebiči, pokud je cesta průchozí volat autorizovaného servisního technika. Návštěvu servisního technika sjednejte včas, nejlépe v termínu před zahájením topné sezóny. Servis plynových zařízení je sezónní činnost, v průběhu topné sezóny jsou servisní technici extrémně vytížení a zajištění okamžitého servisu se nemusí podařit.
Máte dotaz nebo chcete pomoci s výběrem?
Volejte nebo nám napište – do 24 hodin se vám ozveme.